11/07/2009

*July 11 בצלצלי פנינה כבושים

בצלצלי פנינה כבושים
 
 
אני חושבת שבמידה ויעירו אותי באמצע הלילה וישאלו מה מתחשק לי לאכול.. בהנחה שיעמדו בפניי שתי אפשרויות, למשל :צלחת חמוצים והר של קצפת ודובדבנים.. במה הייתי בוחרת קודם?. סביר שהייתי נוגסת במלפפון כבוש במלח ואחר כך מקנחת בקצפת וחוזרת לישון, אולי אפילו טוב יותר. כתבי אוכל ובלוגרים ואני בינהם ממשיכים לייצר בבית מטעמים שנהוג היה לרכוש אותם בכל חנות לממכר מזון. ישנם כאלו שטוחנים בעצמם את הפפריקה וחובצים את החמאה, כן, בבית העירוני וללא פרה צמודה. ואני ? בינות להררי עוגיות, מאפי שמרים נוטפי טעם וריח נהנת לגלות אופני הכנה מגוונים לכבישה של ירקות שונים, הכל פתוח והכל אפשרי. לאחר ניסויים מוצלחים עם ירקות שונים, הגיע תורם של בצלצלי הפנינה
מארז רשת קטן בסופר הקרוב מאד למקום עבודתי קרץ לי, במארז היו נתונים בצלצלי פנינה בגדלים שונים. החלטתי לרכוש את המארז ששקל מאות גרמים בודדים ועלה לי שקל ומשהו

מאוחר יותר בבית, החלטתי להחמיץ/לכבוש את הבצלצלים הלבנים והקטנים הללו. חמוצים עושים לי את זה גם אלו של מייקל . מי אינו זוכר את בצלצלי הפנינה הזעירים הנמכרים בצינצנות בכל מרכול?. היתה תקופה שרכשתי את הצינצנות בצלצלים הללו, אהבנו אותם. התחלתי בחיפוש אחר מתכון מוצלח
 
בהשוואה של מספר מתכוני בצלצלי פנינה כבושים גיליתי שיש לבשל את הבצלצלים בישול קצר ומוקדם עד להתרככותם וזאת לאחר קילופם העדין וקטימת שורשם. חשוב לבחור את הבצלצלים הקטנים ביותר ורצוי אחידים בגודלם. טרם תשימו אותם במי מלח רותחים חרצו כל בצלצל בצורת איקס וזאת על מנת שהתחמיץ מאוחר יותר יוכל לחדור עליהם טוב יותרלאחר הבישול הקצר יש לשטוף את הבצלצלים, לסנן אותם ולהניח בצינצנת קטנה מזכוכית עמידה ברותחין. במקביל, יש לבשל את חומרי התחמיץ דקות אחדות ולצקת אותם על הבצלצלים שבצינצנת. לקרר מעט בחוץ ולהכניס למקרר. לאחר יממה תקבלו בצלצלים כבושים דומים מאוד לאלו הקנויים, מרענננים וטעימים. ככה הם נראים בצינצנת החמה עדיין
המתכון לבצלצלים הכבושים מבוסס על מתכון של תומאס קלר מכאן , עם שינויים קלים
בצלצלים כבושים
החומרים
כוס בצלצלי פנינה=200 גרם, קטומי שורש, הסירו את הקליפה הדקיקה בלבד ועשו חתך איקס עמוק בכל בצלצל
חצי כוס מים
חצי כוס חומץ יין בהיר
חצי כוס סוכר לבן = 100 גרם
כף זרעוני חרדל
חצי כפית זרעוני כוסברה
חצי כפית פלפל שחור שלם לא טחון
ההכנה
בקלחת או סיר קטנים לבשל את הבצלצלים עד שהם מתרככים כ 8 דקות. לסנן תחת מי הברז
להעביר את הבצלצלים לצינצנת זכוכית עמידה בחום
לכמות זאת של הבצלצלים נחוצה צינצנת בתכולה של כ-400 גרם, כמו צינצנת של ממרח נוטלה קטנה.
באותו הסיר או הקלחת שבישלנו את הבצלצלים יש להרתיח את המים, החומץ עם הסוכר והתבלינים. לבחוש ולהרתיח עד להמסת הסוכר כ-2 דקות בלבד.
לצקת את נוזל התחמיץ על הבצלצלים שבצינצנת לקרר ולהכניס למקרר ליממה
המלצה על בלוג אוכל מקומי: הקפה של ליז: בלוג אוכל צימחוני מעורר תאבון ומצויין מכל בחינה. הכותבת מכינה, מצלמת ומציגה לעולם את בישוליה מהמטבח השוכן בתל אביב שווה הצצה והרשמה לקבלת עידכונים גם כן
כלי ההגשה הללו המיועדים בעיקר לפיקניק צדו את עיניי. זהו כלי המשלב כף אכילה שבצידה השני מזלג עשויה מתרכובת של עמילן תירס וניתנת לשימוש חוזר.המעצבים קיבלו השראה לעיצוב המוצר דווקא מתמנון ים תיכוני. פרטים על המעצבים והמוצר /אופן רכישתו כאן
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

המלצה על בלוג אוכל מהעולםfiordizuccaזה הכינוי
הבלוגרית חיה בלונדון וכותבת באיטלקית המשולבת באנגלית
בלוג אוכל מקסים. היא צימחונית לשעבר וצלמת בהווה ונהנת לשתף את העולם בחוויות האוכל שלה
הבלוג נח לניווט וכולל צילומים מרהיבים הן של מזון והן של נופים מקומיים או מסיורי הכותבת בעולם.המתכונים מסווגים לפי סוגי מנות וכל מתכון מצויין אם הוא צימחוני אם לאו
ארבע שנים בדיוק היא כותבת, אינני יודעת מי יכול לעמוד בפני צילומי האוכל שלה או
העוגה הזו למשל

חניתה הראל©כל הזכויות שמורות על התכנים והתמונות שלי.עולם קולינרי עשיר וטעים

4 comments:

shelly said...

תודה תודה תודה
אני פשוט מתה על בצלצלים בחומץ

Liz said...

תודה שהמלצת עלי, אני שמחה שאהבת את הבלוג שלי! ובלי שום קשר, המתכון לבצלצלים כבושים נשמע ממש טוב.

Chanita Harel חני הראל said...

בתאבון שלי, בשמחה :)

Chanita Harel חני הראל said...

תודה על הביקור ליז,את מצויינת, שמחתי מאוד.ואני כבר מנויה שלך,שבוע טוב:)

assets Creative Commons License