01/05/2016

*ריבת שסק וארבעה דברים יפים במיוחד

1.
אומנות ממסטיקים

:הצלם הניו יורקי סם קפלן בסדרת צילומים חדשה הנקראת
Unwrapped
.המסטיקים (ללא העטיפה) משמשים כ 'אבני בניין' ליצירת מבנים צבעוניים ויחודיים

ריבת שסק
אח'שלי הביא הרבה (מאוד) שסק מהעץ בגינה. מה עושים עם כמות שכזו?.. לאחר זלילה .. החלטתי להכין ריבה. אני מודה, יש בתהליך הרבה פצ'קריי. ויתרתי על קילוף השסק. התקבלה כמות גדולה של ריבה טעימה
את המתכון מצאתי ברשת והוא של ד"ר אלי לנדאו ז"ל.המקור מכאן
:מרכיבים
שסק בשל
סוכר
 
: אופן ההכנה
קולפים את השסק ומגלענים. את הגלעינים מכניסים לסיר כבד עם מעט מים (עד לכיסוי) ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים רבע שעה.
בינתיים קוצצים את השסק במעבד מזון (אני לא העברתי את הפרי הקצוץ מבעד למסננת ההמלצה כן להעביר). שוקלים את השסק הקצוץ. מוסיפים סוכר במשקל השסק. אני השתמשתי בקילו שסק וקילו סוכר.
בעזרת כף מחוררת מוציאים את הגלעינים מהסיר ובמקומם מכניסים את הפרי הקצוץ והסוכר. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כחצי שעה בסיר מכוסה, אני בשלתי קצת יותר.
מצננים את הריבה (מעט) על השיש ומעבירים לצנצנת, שאותה סוגרים רק כאשר הריבה קרה לגמרי

: הערה
.הוספתי מעט משחת וניל לריבה בזמן הבישול

וזו למעלה- הצינצנת (שהיתה מלאה) וקיבלה אחותי, צילום מקסים: אחותי היקרה
2.
ספרונים ללימוד ציור מתחילת המאה הקודמת
.על מנת לדפדף בספרים העתיקים (והמקסימים) , לחצו על החיצים בקישור בכל ספר
לחצו כאן לדפדוף בכל הספרים
3.
'גרבי 'גלידה
מקור ופרטים
 

No comments:

assets Creative Commons License